Monday, September 5, 2016

Miniature doll house - Orang besar pun nak main jugak! ;p

Ada siapa-siapa yang suka berkraftangan kat sini? Kalau ada jom cuba buat diy miniature doll house ni, nak tak? Untuk siapkan dollhouse ni boleh kata semua benda kita kena buat sendiri. Dari rangka rumah sampailah kepada menjahit bantal dan selimut. Agak mengambil masa tapi semua bahan disediakan, kita cuma perlu ikut step by step. Perlu kesabaran yang tinggi juga, sebab kebanyakan item yang kita kena buat kecil cinonet sahaja saiznya. Contohnya buku tu, adalah sebesar ibu jari saya. Kecil tapi comel.

Tapi yang bagusnya buat ni, bila dah siap kita akan rasa kepuasan yang tak terhingga. Rasa bangga pun ada..hehe. Saya memang tak pandai menjahit jadi kalau tengok belakang bantal tu memang tak sanggup nak tengoklah. Tapi takpe,  kita yang buat dia, belasah je sesuka hati kita. Ada juga satu dua item yang saya skip, tak buat. Contohnya selipar tu saya buat sepasang je. Ikut logik saya, buat apa nak ada dua pasang selipar, katil single je hahaa..

Miniature dollhouse kit ni sesuai jugak kalau untuk dijadikan hadiah, untuk kawan-kawan, atau untuk anak-anak yang remaja tu..Menghadap benda ni lebih baik daripada menghadap handphone 24 jam. At least try something differents. Kalau dah siap boleh dijadikan hiasan dalam bilik, mesti comel. 

Oklah, jom layan gambar hasil kerastangan saya ni

Rumah ni saiz dia comel je

Bantal yang senget-senget jahitannya

Kerusi masih ada kesan gam,,oppss

Rak gantung

Almari, meja solek semua buat sendiri tau

Jangan tak percaya, vase tu dari kertas je, comel kan?

Permandangan dari depan


View dari atas

Dari sebelah tepi

Sebelah tepi yang satu lagi

Dekat atap ada plastic clear. Rumah ni sepatutnya ada pintu kaca untuk cover bahagian depan tapi saya tak pasang sebab tak jumpa screw driver :)

Kapal, buku, kotak semua buat sendiri

Bedside table 

Magazine yang kecil cinonet
Comel kan? Saya suka sangat aktiviti macam ni. Siapa kata orang besar tak boleh bermain? Boleh je...lagipun aktiviti macam ni boleh bantu releasekan stress. InshaaAllah lepas ni nak cuba buat yang lain pulak..mungkin ruang tamu ataupun dapur..hehe..Kalau anda nak juga boleh la whatsapp 010-9152658, ada few designs yang anda boleh pilih :)


.......................................................................................................................................................


Tak tahu mana nak dapatkan educational toys terbaik untuk anak-anak? Jom whatsapp 010-9152658 atau lawat laman facebook Shaznur Stationery & Educational Toys. Ada pelbagai pilihan yang tersedia untuk anda ^_^

No comments:

Post a Comment