Wednesday, September 17, 2014

KENAPA IBU BAPA HARUS PILIH EDUCATIONAL TOYS?

Kenapa anda harus memilih educational toys berbanding toys lain yg berlambak di pasaran? Kenapa? Kenapa? Educational toys dahlah mahal, nampak pun macam boring je...kayu2 je...Haipppp, buang jauh-jauh dulu mentaliti macam tu kalau anda nak anak anda bijak dan cerdik macam kanak-kanak omputih dan jepun sana.

Di negara maju, educational toys sangat popular. Macam2 jenis ada. Sayangnya dekat Malaysia ni, kesedaran masih kurang. Ibu bapa lebih suka beli anak patung Doremon dan Barbie (saya tak kata salah, saya pun suka doremon ) Kalau ada pun biasanya kaum Cina atau pun ibu bapa yang berpendidikan tinggi. Sebab tu anak2 mereka biasanya bijak. Mereka sudah meransang minda anak-anak mereka sejak kecil lagi. 

Habis tu, kita macam mana? Takkan kita nak anak kita ketinggalan? Kalau kita boleh beli baju Kiko dan Ipad untuk anak kita, kenapa tidak educational toys? Kenapa kedekut kalau nak masa depan anak cemerlang? 

Sebenarnya educational toys tidaklah semahal yang kita sangka, malah kalau bijak cari anda boleh dapat dgn harga yang berpatutan. Dahlah tu, tahan lasak pulak tu (dibuat dari kayu ok, bukan plastik murahan) InsyaAllah pandai jaga boleh guna hingga anak nombor lapan belas. Nak yang murah jugak??? Jangan risau, insyaAllah saya boleh bantu. Saya tak untung banyak pun tak apa, yang penting apa? HAK BELAJAR HAK SEMUA!!! Jom jadikan anak-anak kita manusia yang cemerlang, gemilang dan terbilang. InsyaAllah :)

No comments:

Post a Comment